Van Agra naar Varanasi

20 december 2019 - Varanasi, India

Nadat we de Taj Mahal hebben bezocht waren we allebei, maar vooral ik gesloopt. We besloten om rustig aan te doen. Ik heb zeker zo'n 12 uur extra geslapen. Dat is dan wel t nadeel aan t reizen met een burn-out, mijn energie is erg laag. Maar goed eenmaal opgeknapt zijn we op onze tweede dag nog wat highlights gaan bezichtigen. Zo hebben we de Baby Taj en Agra Fort bezocht. Beide erg mooi, zoals jullie in de fotos kunnen terug zien.

20191218_152507_HDR20191218_145851_HDR

20191218_135949 Erna zijn we rustig gaan chillen in het hotel totdat het tijd was om naar het treinstation te vertrekken. Allebei misselijk en ziek stonden wij op de trein te wachten die een uur te laat was. Eenmaal in de trein zijn we meteen in bed gaan liggen. Beide lagen we bovenin. De overige plekken waren bezet door Indiase mannen. Deze mannen sliepen snel en waren aan t boeren en scheten aan t laten. Uiteindelijk konden wij er wel om lachen, maar erg rustig lig je er niet bij.

Na een reis van 13 uur zijn we aangekomen in Varanasi. We hebben al snel een Riksjaa gevonden, met onze chauffeur Krishna. Hij brengt ons na het hotel en haalt ons een paar uur later weer op. Hij heeft ons zijn stad Varanasi laten zien. We hebben al snel door dat hij nog wat dingen probeert te verkopen aan ons. Zo wordt ons getoond hoe ze zijde sjaals en dergelijke maken. Bijzonder om te zien, maar we zijn niet echt geinteresseerd. Daar zijn ze nooit zo blij mee haha. We sluiten deze tour af met een boottour op de Ganges. Wat is dat indrukwekkend en bijzonder. Er gebeurt van alles. Ik was bang dat het enorm zou stinken, maar ik vond het alles behalve stinken. Het is zo vreemd om mensen zich te zien wassen, gecremeerd te worden en te weten dat men verderop de Ganges gebruikt als toilet. Onze bootguide vertelde dat wetenschappelijk is aangetoond dat de Ganges super schoon water heeft. Wij allen moesten even lachen.

Wij vonden Varanasi bijzonder en erg druk, maar zijn blij dat we nu naar Bombay gaan. Morgen, 21 december om 15.30 lokale tijd, gaan wij het kindertehuis bezoeken. Wat spannend! Ik heb er enorm veel zin in en heb nauwelijks zenuwen. De enige zenuwen waren voordat we in India aankwamen. Ook is het in Bombay 10 graden warmer, namelijk 30 graden!! Woehoee eindelijk! Ik ben wel klaar met de kou hier in Noord India. Tot nu toe was t overdag 20 graden en savonds 10. Brrrr, lekker koud zo zonder winterjas.

Tot snel met een blog over het kindertehuis!!

Ps. Momenteel ben ik ee getrouwde vrouw. Iedereen vraagt of we getrouwd zijn. In t begin zeide we van niet, maar dat werd niet geaccepteerd. Nu zegt en schrijft Koen overal dat we getrouwd zijn😝. Ondertussen wacht ik nog op een ring hahaha.

1. Corrie:
    20 december 2019
    Jullie maken veel mee, ook al doe je het rustig aan. Mooie foto's!
    Xxx
  2. Ad:
    20 december 2019
    Wat een mooie indrukken krijgen jullie mee!! Geniet ervan
  3. Neelima:
    20 december 2019
    Brrr 20 graden haha, Super leuk om zo alles te kunnen lezen!
    Ik ben benieuwd hoe je het bezoek aan het weeshuis vond! 🤗
  4. Laura:
    20 december 2019
    Koen - ik zou zeggen: Go for it ;)
    Geniet ervan samen, ben benieuwd naar de ervaring in het weeshuis
  5. Lon:
    22 december 2019
    Gefeliciteerd met jullie getrouwd zijn, Hihi! 🤪 hee, maar supertof allemaal en wat een mooie foto’s! Voelen jullie je inmiddels al iets beter?