Bijna thuis...

9 januari 2020 - Negombo, Sri Lanka

Joehoeee feestje voor de thuiszitters want wij komen bijna terug. Vrijdagavond landen we in t oh zo mooie (haha)Brussel.

De afgelopen dagen waren gevuld met rondtoeren op een scooter, veel eten, onze nieuwe vrienden uit de Malediven zien, zee, nog meer zee, strand en wat verhuizen naar plekjes.

Zo hebben we de meeste dagen gevuld met verschillende stranden te bezoeken. Hebben we super lekkere en verse vis op. Ook hebben we een hoop afgedingd. Of Nouja Koen. Want wat bizar in Sri Lanka praat niemand tegen maar, enkel tegen Koen. En als ze tegen mij praten is het in het Sri Lankaans, wat ik dus niet begrijp. Of ze roepen mij na: singolee. Van wat ik hen begrepen is dat het rijkere volk van Sri Lanka en daar lijk ik op.

Ook zijn we naar Galle geweest. Een oud NL dorpje. Sri Lanka is ooit een kolonie van NL geweest. Dit zie je ook terug in Negombo, met zijn grachten. Anyways het was een klein, gezellig dorpje met een oude vuurtoren en Galle fort. Wij hebbem vooral de winkeltjes afgestruind en geluncht en vervolgens weer terug te keren naar t strand.

Onze laatste dag hebben we afgesloten met een massage. We komen, hopelijk, ontspannen aan in NL. Verder hebben we vooral niks gedaan en was Koen een beetje ziekjes. Tijdens diner hadden we t erover, wat onze hoogtepunten zijn. Het waren enorm veel hoogtepunten deze reis, maar dit sprong eruit:

- Jaipur en al zijn mooie gebouwen

- Taj Mahal

-Varanassi: indrukkenwekkend, maar vies

-Malediven: snorkelen met prachtige vissen en een schildpad, dolfijnen spotten en de mooiste stranden en lekkerste vis!

-Pidurangala rock met zonsopkomst

-Wilde olifanten

-Horton Plains, Worlds ends: mooiste hike

-de treinreis: wat een uitzicht.

Een hoop dus. Weet je niet wat ik allemaal bedoel? Check mijn eerdere blogs. Wij gaan lekker slapen en een stuk vliegen.

Tot snel!!

1. Corrie:
    9 januari 2020
    Het is een prachtige reis geweest. Maar nou naar huis! 😁❤❤
  2. Jolanda:
    9 januari 2020
    Was leuk om jullie verhalen te lezen, goede thuis reis, en dan nog nagenieten van deze mooie reis.
  3. Rianne:
    10 januari 2020
    Wat een mooie reis hebben jullie gehad 😘