Jaipur en de Taj Mahal

17 december 2019 - Agra, India

De eerste paar dagen zijn voorbij gevlogen. Eigenlijk zou ik elke dag wel kunnen bloggen over India. Wat een prachtig land en daar kom ik gewoon vandaan. In eerste instantie had ik niet gedacht iets met India te hebben, maar op een bepaalde wijze hewft het mijn hart gestolen. De mensen zijn onwijs aardig en altijd bereid te helpen. Helaas merk je ook de keerzijde. De armoede, t verschil tussen arm en rijk zie je overal op straat. Ook is India erg ouderwets en conservatief. Je bent een vrouw en gaat samen met je vriend op reis, maar je bent niet getrouwd. Enigszins scheve gezichten kan je dan krijgen. Koen zijn oplossing, zeg gewoon dat je getrouwd bent. Haha

Maar goed de eerste paar dagen zijn wij in Jaipur gebleven. Ik denk de bwste plek om te beginnen. Een erg vriendelijke stad. Natuurlijk ook een drukke stad maar het voelde rustiger aan. In Jaipur hebben we het Amber fort en paleis bezocht.

IMG_20191215_173829_165 we zijn helemaal naar boven gelopen en hadden een peachtig uitzicht. Onderweg zie je veel Indiase toeristen die ons beide erg vreemd aankeken. Ook waren er een paar die met Koen op de foto wilde of even de hand schudde. Verder hebben we de Nahargarh fort, Hawa Mahal, Pink Cityen de Jal Mahal bekeken.

IMG_20191215_173829_149De Jal Mahal is een paleis. Vroeger was er geen water en werd het omringd met zand, waar kinderen op speelde. Sinds een paar jaar ligt hier water. Mensen en specifiek boeren uit heel het land komen naar deze plek in de hoop dat het hen water schenkt. Het Bizarre aan deze foto ia dat het zoveel rust en kalmte uit straalt. Als je je omdraaide zag je alleen maar mensen en verkopers. De tweede dag in Jaipur zijn we naar Jantar Mantar geweest en hebben we City Palace van een afstandje gezien. Het meest bizare was onze Riksjaa toer naar het hotel. Een Ritje van max. 10 minuten werd een rit van een uur. We hadden wen taxi chauffeur die geen idee had waar hij naar toe moest. Met een beetje hulp van andere en een beetje hulp van ons zijn we na een uur weer bij t hotel gearriveerd. Dat was een spannende toer, maar zo zie je wel veel van de stad. Helaas ook dingen die je niet wil zien of ruiken.

Nadat we hebben gegeten vertrekken we naar t treinstation. Ons perron vinden ging vrij gemakkelijk. We hadden twee bedden geboekt in AC3. 3e klas met airco. De trein was 10 minuten te laat, wat ons ook reuze meeviel. In de trein nog een aardige jongeman ontmoet die ons hielp met wanneer we mowsten uitstappen. Voor hem was ons een voornamelijk mijn vrije leven, erg vreemd. Uiteindelijk zijn we s'avonds veilig in t hotel aangekomen en zijn we daar gaan dineren. In de koud in de rooftop bar. Met een aardige ober, die er even een romantisch diner van heeft gemaakt.

IMG-20191216-WA0003

De volgende ochtend,vandaag zijn we rond 5 uur opgestaan om zonsopgang bij de Taj Mahal te bekijken. Wat een geluk we waren ruim op tijd en hadden zo'n 20 man voor ons. Dit resulteerde in prachtige foto's met dank aan onze gids. Jammer was dat het te bewolkt was voor een mooie zonsopgang te bekijken. Voor ons maakte t niet veel uit, wat is de Taj Mahal AMAZING. Onbeschrijvelijm hoe mooi. Vooral dat het gehele gebouw uit Marmer en diamanten bestaat en symmetrisch is, maakt het zo prachtig.

20191217_06481220191217_064740
Erna zijn we lekker naar ons hotel gelopen en hebben we slaap in gehaald. We gaan nog de baby Taj bezoeken en morgen hebben we de nachttrein naar Varanasi. Spannend, want dit is wel een erg bijzondere stad.

Tot snel en veel liefs van ons!

1. Corrie:
    17 december 2019
    Prachtig! En Koen heeft gelijk, gewoon zeggen dat je getrouwd bent, haha!
    Fijn dat je zo geniet van jouw land!
    Xxx
  2. Cora:
    18 december 2019
    Mooi verslag met foto's . Zo maken we de reis ook een beetje mee! Lieve groetjes
  3. Lon:
    22 december 2019
    Heeel bijzonder en gave foto van jullie samen bij de Taj Mahal!
    Ps: Idd gewoon getrouwd zijn, boeiend. 🤗