Kandy en de trein naar Nuwara Eliya

2 januari 2020 - Kandy, Sri Lanka

Na een geweldig nieuwjaarsontbijt vertrekken we met de TukTuk naar Kandy. Dit is zo'n 90km. Het begin ginf soepeltjes, totdat we meerdere toeristische pitsstops gingen maken. Zo hebben we een tempel gezien aan een meer voor zowel boedhisten als hindoeisten en gingen we naar een kruidentuin, waar ons allemaal middeltjes werden aangesmeerd. 5 uur later, met een tuktuk door de bergen, komen we aan bij ons verblijf. Een fijne kamer met een prachtig uitzicht over de stad en de omgeving.

IMG-20200101-WA0044IMG-20200101-WA0017We hebben besloten om maar 1 nacht in Kandy te verblijven, vanwege alle negatieve verhalen. Na aankomst gaan we snel naar de botanische tuinen, zodat we nog iets hebben gezien. Dat was prachtig en relaxt. 20200101_162410_HDRIMG-20200101-WA0036

IMG-20200101-WA0040Al was de prijs wel weer aan de hoge kant. Als toerist betaal je vaak 20x zoveel en dan ben ik niet Indiaas genoeg. Mensen uit India krijgen namelijk wel korting. Beetje jammer weer. We sluiten de dag af met een hamburger in het o zo drukke en stinkende centrum van Kandy. Het ruikt er naar uitlaatgassen etc. T.o.v. van Indiabvalt het dan weer mee haha.

De volgende ochtend vertrekken we met de trein naar Nuwara Eliya. Dit is een gedeelte van de beroemde treinreis naar Ella. Het was druk in de trein en we hebben even moeten staan. Gelukkig vonden we snel 1 plekje en wat later nog een plekje. Ik heb wat gekletst met een local en ondertussen genieten we van een prachtig uitzicht. Een prachtig berglandschap met theeplantages.

20200102_135809_HDR20200102_144538_HDR

Later hoorde ik dat gedeelten van de theeplantages van de engelse en schotten zijn. Het fijne weet ik er niet vanaf, maar naar mijn mening moet alles van Sri Lanka zijn.

Het is hier wel een stuk frisser, 17 graden. We hebben een stukje gewandeld en thais gegeten.

Nu maken we ons klaar om te gaan slapen. Vanacht moeten we om 4 uur opstaan, voor onze hike. We hebben een volle dag gepland, volop in de natuur.

Weltrusten en tot snel!

Seema

1. Jolanda:
    4 januari 2020
    Jullie verhalen gelezen, fijne reis nog verder geniet er nog van 🙂