Malediven

26 december 2019 - Malé, Maldiven

WAUW!! Na een nachtvlucht van Mumbai naar Male met een tussenstop in Kotchi, komen we om 7 uur s' ochtends eindelijk aan op de Malediven. De boat vertrekt pas 2,5 uur later naar Thulusdhoo. Dat betekent uitgebreid tijd om te ontbijten. We waren kapot en toe aan een bed, maar t uitzicht op de blauwe oceaan maakte alles goed.

Na een half uur met de speedboot komen we aan bij ons guesthouse. Het eiland is klein dus we kunnen alles lopend doen. We gaan naar t strand afkoelen en bijslapen. Heel de Malediven is islamtisch. Een bikini mag je enkel op bepaalde delen dragen. Alle toeristen bevinden zich dan ook bij bikinibeach. Het voelt alsof we in Italia zitten, want t wemelt er van de Italianen haha. Na een tijdje krijgen we honger en gaan we lunchen. Lekker vis, vers uit de zee. Wat een leven!! Ik wilde even snel gaan plassen. Nou dat was me niet gegund. Ik ga na t toilet en wilde wat zand doorspoelen. Drie keer raden wat er uit t toilet naar boven komt geklomen... Jep je raadt t al, een rat. Ik schrik me dood en ben in shock. Dan maar naar onze eigen kamer, want ik ga daar nooit meer naar t toilet haha. Ik dacht dat ik na India wel veilig zat, maar helaas.

Op eerste kerstdag gaan we een dagtour doen. Samen met 2 andere stellen spenderen we de dag. Wat erg leuk en toevallig is, is dat het 3 gemixte koppels zijn. Allemaal duo punotti! We zijn gaan snorkelen en zagen de prachtigste vissen. Ik en en nog een stel blijven wat langer snorkelen en worden beloond met een schildpad. Wat super gaaf om te zien en zo groot. De volgende stop is een zandbank. Bizar wat de natuur creeert.

IMG-20191226-WA0010Hier zie je het van een afstandje. Alsof je een bewerkte foto ziet, zo mooi. Deze foto geeft nauwelijks aan hoe mooi t is. Hierna vertrekken we naar t eiland Difuushi om te lunchen. De lunch is op kosten van de guide. Dat zijn leuke verassingen. Als afsluiting gaan we naar een plek om dolfijnen te spotten. Wat een cadeautje, we spotten een groep van 6 dolfijnen. Helaas is de zee iets de wild en zien we de dolfijnen niet meer. Mij maakt t niets uit, ik heb wilde dolfijnen gezien!!

Eenmaal terug in de guesthouse begint t keihard te regenen. Komt goed uit, kunnen we ff uitrusten. Toen t weer droog was zijn we zonsondergang gaan kijken en met zijn allen wat gaan eten. Kortom een super gezellige dag.

Onze laatste dag hebben we vooral gechild en niks gedaan. Genoten van t uitzicht en nog even gezwommen. De zon was sterk en beiden waren we verbrand van de vorige dag, dus lang waren we niet in de zon. Rond etenstijd vertrekken we naar Male. Door miscommunicatie is onze boot zonder ons vertrokken. Een priveboot wordt geregeld en we worden getrakteerd met een prachtige zonsondergang. Eenmaal op Male gaan we nog wat eten en chillen we op onze hotelkamer. Morgen doen we niks en moeten we in de middag al richting t vliegveld. Op naar Sri Lanka. We hopen daar de 2 andere koppels te zien. Op naar nog 2 weken vakantie. Wat mij betreft blijven we nog veel langer. Heimwee is er nauwelijks. Wellicht wat behoefte aan een vaste plek. Gelukkig voor jullie hebben we een retourticket.

Tot snel vanuit Sri Lanka!

1. Corrie:
    26 december 2019
    Wat een leven! Snap dat je wilt blijven in dit paradijs!
    (En wat ben ik blij met dat retourticket, haha)
    xxx
  2. Ad:
    27 december 2019
    Geniet nog van de komende 2 weken! Wel jammer dat jullie retour tickets hebben, anders hadden wij een reden om jullie te komen halen!! 😉
  3. Cora:
    27 december 2019
    Veel lieve groetjes vanuit een koud Nederland!
  4. Wout:
    27 december 2019
    Wouw prachtig daar . Dat is zeker genieten . Hebben jullie ook wel even nodig .
  5. Lara Hessels:
    28 december 2019
    heeel veel plezier in Sri Lanka!!
  6. Lon:
    28 december 2019
    Noouuu wat een UITkomst! Italianen op de Malediven! "Perfetto!"
    Ook superfijn dat je niet net al boven die wc bent gaan hangen op het moment suprême.
    Wat een heerlijke tijd, lieverd. Lekker genieten. Fantastisch dat je een schildpad en wilde dolfijnen hebt gezien, net zo gaaf dat je gewoon lekker geniet van een avondje hotelkamer, een zonsondergang hier en daar en lekker de culturen opsnuift!
    Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!!!!!