Ao Nang - Krabi

19 november 2023 - Ao Nang, Thailand

Afgelopen maandag 13 november gaat de wekker om 4 uur. Om 5:30 hebben we de boot naar het vaste land. Vanaf daar rijden we verder naar Ao Nang. De rit gaat sneller dan gedacht en rond 10 uur komen we aan in het hotel. We verblijven in een fijn hotel/resort met zwembad en kinderclub. We zitten op loopafstand van de hoofdstraat maar ook van het strand, Ao Nang Beach. Als we via het strand naar het centrum lopen, krijgen we prachtige zonsondergangen cadeau.

IMG_3944IMG_3949

vlakbij zitten heerlijk eettentjes, waar we meer dan eens ons gezicht laten zien. Mason is een geziene gast en geniet van alle aandacht. Al is hij ook wel toe om naar huis te gaan. Soms is dat reizen en alle aandacht ook erg vermoeiend. Zelfs in het hotel vragen random mensen om met hem op de foto te gaan. Lang leve de kinderclub. Daar kan hij lekker spelen en de leiders zijn ook erg weg van hem. Voetballen, verstoppertje of met de auto’s. Ondanks dat het best druk is, is hij vaak de enige. Andere kindjes vindt hij van een afstand leuk.

zijn we het hotel nog uitgeweest, behalve voor het eten? Ja zeker. We hebben de vier eilanden trip gedaan. Waar je prachtige eilanden met witte stranden en helderblauwe zee ziet. Maaaarrr!! Vergeet die 100e toeristen niet. Een max aan aantal boten zou geen overbodige luxe zijn. Dit verpest de trip enigszins. Het geeft gemis naar de Malediven waar we de mooiste stukjes enkel met ons groepje waren.

IMG_3988IMG_3961

verder zijn we naar de Tiger Cave Tempel gegaan en een waterval.  De tempel is 1200 treden omhoog. Ikzelf ben na 300 treden gestopt. Met een flinke verkoudheid op me longen en astma was dit niet te doen. Koen heeft het hoogtepunt met pijn en veel moeite en een kind van 12 kilo gehaald. We hadden niet bedacht dat Mason wel mee naar beneden kon. Al was beneden een apen invasie, die op etensjacht waren. Het uitzicht is prachtig. Helaas kan ik dat alleen van fotos na vertellen.

cc8d6643-468c-4c92-a81d-8884bdc44baa95f7333a-546d-4e25-b00d-9f8d721a5753

helaas hebben we ook wat regen gehad. Een voorproefje voor Nederland? Gelukkig is het hier niet koud. Die dagen hebben we extra gerust en met Mason gespeeld in de kidsclub. Oh en heel veel massages!

Ao Nang is prachtig! Met mooie kalkstenenrotsen en de mooie stranden. Helaas ook bijna het einde van onze reis.

A33FCB10-580C-489D-870B-7FC2FCB73991

Morgen vliegen we naar Bangkok waar we nog een paar dagen vertoeven. Erna naar huis, ons eigen bedje en erna weer lekker met Juul! Al hebben we wandelen in de regen echt niet gemist.

Een korte recap van Bangkok en de terugvlucht, zal ik nog posten. Daarna is het gedaan met het reizen voor dit jaar. Gelukkig is de volgende vakantie al geboekt!

lief, Seema