Bangkok en terugreis

26 november 2023

Maandagmiddag komen we aan in Bangkok. De vlucht was prima. Eenmaal aangekomen in het hotel, besluiten we naar een mall te gaan, zodat we op tijd kunnen eten. Lunch to go, is toch niet zon volledige lunch. Ook in deze mall is een foodmarkt waar je weer van alles kan bestellen. Verder lopen we rond in de mall en shoppen we nog wat winterkleding. Op een gegeven moment zien we tientallen meisen verzamelen, allemaal met hun telefoon in de aanslag. Bekende thaise acteurs waren aanwezig. Bleek de primaire van Wish, Disney film te zijn. En wij maar denken dat die meiden zo gek waren van Mason 🤪.

IMG_4132

Dinsdag onze laatste dag. Na het ontbijt gaan we met de Grab naar de Wat Arun. De tempel die vernoemd is naar de godin Aruna. De naam die mijn zusje ook draagt en waarnaar Mason (Mason Arun) is vernoemd. Het kan ook niet anders, maar de tempel is prachtig, de mooiste die we hebben gezien in Thailand. Heel bijzonder om zo iets waar je op een bepaalde manier verbonden mee voelt, te zien. De tempel ligt aan het water. We besluiten met de boot verder te gaan naar  de volgende mall, Icon Siam. Vanaf het water hebben we nog een prachtig uitzicht op de Wat Arun.

IMG_4151IMG_4156

Icon Siam is een luxueuze mall, met veel bekende  grote merken. Gelukkig ook wat minder dure winkels, en ook hier hebben we wat geshopt. Ook onze ogen uitgekeken, want de mall is ontzettend groot. Vele verdiepingen, wat mooie uitzichten geeft over de stad. Ook heeft de mall zelf veel prachtige bezienswaardigheden.

IMG_4170IMG_4160IMG_4162

Na de lunch gaan we terug naar het hotel, zodat we nog wat slaap kunnen pakken. Zwaar nodig, zeker voor Mason. Want in de nacht vliegen we om 02:00 uur locale tijd naar huis, met een tussenstop in Doha.

de terugreis verliep niet soepel. Mason was erg vermoeid en overprikkeld, maar slapen lukte niet meer. Hij moest wakker worden bij de douane en met die felle lichten en alle aandacht, gaat hij niet meer slapen. Uiteindelijk valt hij in het vliegtuig met moeite in slaap. Ook de tweede vlucht heeft hij wat uren slaap geplakt. Al met al blijft het een korte nacht. Eenmaal geland staan opa en oma te wachten op ons en gaan we lekker naar huis. Die koud is nog steeds wennen. Al denk ik dat ik daar nooit aan wen.

Dit waren onze Thaise avonturen. Op naar de volgende.

1. Corrie:
    26 november 2023
    Prachtige foto's van een prachtige reis.
    En Wat Arun is net zo mooi als de naamdragers.
    Blij dat jullie terug zijn! ❤️