eiland nr 1. - Koh Phangan

6 november 2023 - Koh Phangan, Thailand

Na een goede vlucht naar Surat Thani, waar we een nachtje verbleven en een zeer goede boottocht komen we aan op Koh Phangan. Mason en Koen sliepen deels, en Koen is niet misselijk geworden. Eenmaal aangekomen op het eiland valt er een bui. Geen probleem want we moeten nog met een gedeelde taxi naar ons verblijf. Eenmaal daar aangekomen gaan we lunchen en kan Mason lekker spelen. ‘S middags samen een middagdutje gedaan. Vervolgens scooter gehuurd en lekker wat gaan eten. We zaten in een rooftop bar wasr helemaal niemand was. Voor ons heerlijk. Mason kon lekker spelen en kreeg volop de aandacht van de eigenaar.  Ikzelf werd gevraagd om te helpen bij wat social media fotos, voor de camera. Nog even en ik ben beroemd, wel met een cocktail in me hand, verassend weer. Al is dit het enige qua alcohol ( gratis ;) ) qat ik heb gedronken.

IMG_3671

de tweede dag wilde we eigenlijk naar Ang Thong National Marine Park, maar een hele dag op een boot met een éénjarige leek ons niet zon strakplan. Niet erg, want we waren ook wel moe. Mason heeft de ochtend lekker op het strand gespeeld en moeders heeft wat extra uurtjes slaap gepakt. Nadat we bij het resort hebben geluncht en Mason zijn middag dut heeft gedaan. Wilde we een stukje rondrijden op het eiland. We wilde naar een andere rooftopbar te gaan. Eenmaal daar aangekomen besloten we toch maar niet naar binnen te gaan. Sinds juni 2022 is weed legaal in Thailand, zelfee idee als in NL, alleen is bijna overal toegestaan om het te roken. Niet chill dus met een kind. Uiteindelijk nog wat verder gereden en genoten van de natuur en bij een leuk tentje lekker gegeten. Mason vermaakt zich met het personeel en rondjes rennen om papa en mama te ontwijken xd. Elke thaise vrouw/meisje, krijgt een high five  of zwaait hij naar. Nu al een charmeur!

vandaag is onze laatste volle dag. We wilde nog wat hotspots zien, maar besloten lekker op het resort te blijven en te zwemmen in zee. Mason is daar toch het gelukkigst mee.

IMG_3722

Smiddags gingen we lunchen en tot onze grote verassing stond er een hout klim toestel, net als thuis, maar groter. Mason heeft lekker gespeeld en wij konden rustig eten en zelf een spelletje doen! Wat een luxe! Voor herhaling vatbaar, dus gaan we morgen daar ontbijten, voor we met de boot naar Koh Tao gaan.

Voor diner hebben we aan het strand gegeten met een prachtige zonsondergang. Het eiland leven is wel echt ons ding!

IMG_3762

Duimen op weer wen rustige bootreis, zonder zieke man. Duimen jullie mee?!

Liefs,

Seema

1. Rianne:
    6 november 2023
    Echt mooi daar hoor. Fijn zo met mason