Chiang mai

2 november 2023 - Chiang Mai, Thailand

Maandag middag, na een verschrikkelijke vlucht komen we aan bij ons verblijf in Chiang Mai. De nacht ervoor waren er flinke omweersbuien en helaas was het weer nog niet voorbij. Dat merkte we in de lucht met veel turbelentie, en een piloot die beter niet meer kan vliegen. Dat in combinatie met de hormonen in mijn lichaam was een moeder in paniek. Mason heeft nergens iets van meegekregen want die lag heerlijk op mijn schoot te slapen. Die middag hebben we niet meer veel gedaan. Koen was van de vliegreis, kotsmisselijk. Mason en ik moesten toch eten. We zijn naar een grote mall gegaan waar we wat hebben gegeten en Mason ook nog lekker kon spelen.

Dinsdag zijn we op tijd opgestaan zodat we tempels konden bekijken. In Chiang Mai heb je zo’n 300 tempels. Wij hebben er 3 gezien, Wat Chedi Luang, Wat Phra Singh en Wat Phrathat Doi Suthep gezien. De Wat Chedi Luang is een van de oudste of de oudste tempels.

IMG_3512

Dat maakt de tempel prachtig. Waar wij kwamen om de tempels te bewonderen, dachten andere toeristen dat ook te doen. Echter, de hoofdattractie was Mason. Half aziatisch, blond haar en blauwe ogen, een jongen, die naar iedereen lacht en zwaait, is een zwerm aan toeristen. Mason vond het in het begin raar, nu is hij het gewend en geniet er van. Lang leve de draagzak, waardoor we Mason even kunnen onttrekken van de aandacht.

Dinsdagmiddag is ook hard nodig voor een middag dutje. Mason slaapt zelfs bijna 3 uur. Iets wat we niet van hem gewend zijn. Savonds zijn we naar een thais restaurantje gegaan waar Mason op de houten scooter schommelstoelen heeft gespeeld en kleine kittens kon bekijken. Een echte dierenvriend is het.

Woensdag nemen we wat rust. We gaan in de ochtend naar de mall zodat Mason lekker kan spelen en s middags in het hotel kan slapen. Dat was de insteek, want slapen ho maar. Tijdens lunch viel meneer in slaap voor een korte periode. Rest van de middag was een gevecht tegen zijn slapen. Met als resultaat dat hij om 17:45 in slaap viel in de taxi. Zo hebben we rustig over de avondmarkt kunnen lopen en toen Mason wakker werd gegeten. Voor hem was het geweldig. Hij kon lekker rondlopen en kreeg weer de volle aandacht.

IMG_3553IMG_3556

Donderdag is tevens onze laatste dag in Chiang Mai. We gaan eerst nog naar het Doi Inthanon National Park. We hebben daar twee prachtige watervallen gezien, de Wachirathan en de Sirithan waterval. Erna zijn we naar de reisvelden gegaan. Hebben we geluncht en kon Mason even spelen op de glijbaan. Vervolgens hebben we het hoogste punt van het natuurpark bezocht. Het park is ook grenzend aan het einde van de Himalaya. Als laatste hebben we nog de twee pegoda’s gezien. Een cadeau aan de koning en koningin van Thailand. Het was een lange dag, waarin we veel in de mini van hebben gezeten. Mason deed het super. De lange ritten heeft hij heerlijk geslapen. Wat irritant begint te worden is dat iedereen fotos van hem maakt. Daar hadden Koen en ik al last van met alle reizen die we maakte, maar Mason is wel de grens.

IMG_3570IMG_3617

Morgen(vrijdag) vliegen we naar Sura Tani. Daar verblijven we een nachtje en zaterdag pakken we de boot naar Koh Pa Nang. Laten we hopen op een soepele vlucht en bootreis, zonder dat Koen ziek wordt 🙏🏾.

Liefs,

Seema

1. Jolanda:
    2 november 2023
    Da's minder zo'n vlucht, verder wel leuk jullie verhalen te lezen komt gedeeltelijk bekend voor, veel plezier met z'n drieën