Bangkok deel 1

28 oktober 2023 - Bangkok, Thailand

In totaal verblijven we drie keer in Bangkok. Tijd voor een verslag van onze eerste dagen, voor de eerste keer in Bangkok.

Bangkok is een erg grote stad. Waar Mason onder de indruk was van alles in Bangkok, de drukte, de mensen, de auto’s, tuktuks etc vonden Koen en ik het nog tamelijk rustig. Als je eenmaal in Bombay bent geweest, is het op heel veel plekken rustiger haha. Mason is gek op het eten, net zijn vader. Rijst met kip gaan er goed in.

Op vrijdag hebben we de toerist uitgehangen. In de ochtend zijn we naar het Rot Fai Park gegaan. Waar we even uit tot rust kwamen. Mason heeft er heerlijk gespeeld in speeltuinen. Erna had hij zijn slaap nodig. Al slaapt Mason, net als zijn moeder, in elke taxi. Waar Koen vroeger een fotoboek bijhield van Seema slapend, is het nu Mason slapend. Lang leve de draagzak!

‘s Middags zijn we op de fiets Bangkok gaan verkennen. Nederlandser kan niet. De eigenaar van C and Bike Tours Bangkok vertelde hoe hij zijn zaak vorig jaar is gestart, nadat hij door Covid19 zijn baan is verloren. We hebben veel kleine tempels gezien, maar ook de grote Buddha.

IMG_3248

Als afsluiter van de dag zijn we naar een Mall gegaan waar ze een wat kleinere foodcourt hadden. Mason vindt het allemaal prima, zolang hij maar bij ons is. En alle aandacht die hij krijgt vindt hij heerlijk.

Vandaag gaan we met de Grab (Uber in Azie) naar Kanchanaburi. Een stadje zo’n 100km van Bangkok vandaan, wat bekend is om zijn geschiedenis.

IMG_3254IMG_3246

liefs,

Seema

1. Lon:
    26 november 2023
    Ik wil een foto van mason en Seema slapend in de taxi 😂
    Zo leuk hoe je dan ziet dat mason op zijn mama lijkt daarin. En weer op zijn papa met het eten.