Kanchanaburi

29 oktober 2023 - Kanchanaburi, Thailand

Zaterdag rond lunch komen we na een rit van 3 uur aan bij het verblijf. Het echte vakantie gevoel. Een heerrlijk appartement, super schoon, precies zoals je het verwacht. En beter! We hadden zoveel slechte reviews gelezen over zowel het verblijf als de stad, maar voor ons totaal niet herkenbaar.

IMG_3439

Kanchanaburi ligt zon 100 km van Bangkok. Helaas moet je binnendoor rijden en dan ben je snel 3 uur zoet.

Nadat we s’middags daar heerlijk hebben geluncht en gerust hebben, gaan we even het stadje bekijken. We zijn naar de bekende spoorlijn en brug, van de Birma spoorlijn geweest.

IMG_3422

Gemaakt door de gevangen ten tijden van de Japanse bezetting in WOII. Heel gek om daar te zijn, wetende dat het zoveel mensenlevens heeft gekost. Het is trouwens nog steeds in gebruik. Later zijn we naar de oorlogsbegraafplaats gegaan , waar zo’n 2000 nederlanders zijn begraven.

IMG_3496

Mason maakte er weinig van mee, hij sliep lekker in de slaapzak. Helemaal super, want bij terugkomst bij ons verblijf konden we lekker zwemmen. Het personeel hier is helemaal gek van hem. Iedereen kent zijn naam, en ‘vecht’ om zijn high five. Hij geniet er enorm van. Heel grappig om te zien want het is net een kleine Seema die naar iedereen lacht en zwaait.

op zondagochtend zijn we naar de Erawan Waterfalls gegaan. Vroeg uit de veren, want om 8 uur vertrekken we. Hier geen uur extra slaap, want in Thailand wordt de klok niet verzet. We zijn als een van de eerste in het park en lopen 5 levels omhoog waar we allemaal kleine watervallen zien.

IMG_3475IMG_3454

Het is prachtig. Mason vindt het allemaal prima en het water heerlijk verkoelend. S’middags vertrekken we weer naar Bangkok, zodat we op maandagochtend snel op het vliegveld zijn. We vliegen dan naar Chiang Mai.

Het lijkt overigens een druk schema, maar met alle extra dutjes in de auto, die Koen en Mason lekker meedoen, plus dat we op tijd op bed liggen, zal ervoor zorgen dat we uitgerust thuiskomen.

tot snel, liefs, Seema

1. Michael:
    29 oktober 2023
    Leuk om te lezen. Wij zaten in Good times Resort, volgens mij zaten jullie hier ook, vond het een prachtige plaats.
    Veel plezier in Chiang Mai en ga lekker eten op de avondmarkt, heel fijne sfeer.
  2. Lara:
    30 oktober 2023
    Waauw, het ziet er prachtig uit! Wat fijn dat Mason het zo goed doet!!